هوش مصنوعی با استفاده از ابزارهای چهارگانه بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار و دادهکاوی در بخشهای مختلف صنعت رسانه ازجمله رادیو و تلویزیون، اخبار، سایتها و رسانههای اجتماعی میتواند به تولید و نظارت بر محتوای متنی، صوتی و تصویری بپردازد.
هوش مصنوعی در صنعت رسانه تحولات بزرگی را در سالهای اخیر ایجاد کرده و موجب افزایش بهرهوری در موارد زیادی ازجمله تولید محتوا، ارتباط با مخاطب و درک مخاطب شده است. این امر باعث توجه بیشازپیش شرکتهای بزرگ و فعالان حوزه رسانه به هوش مصنوعی و به خدمت گرفتن ابزار و امکانات آن شده که در بازار داغ رقابت امروز برای جذب مخاطب بیشتر، به یک امر حیاتی تبدیل گردیده است. در این مقاله قصد داریم تا کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه و دستههای مختلف آن را بررسی کنیم، پس با ما در ادامه همراه باشید…
دستهبندی کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه
رسانه یکی از تأثیرپذیرترین صنایع نسبت به تغییرات تکنولوژی است و تأثیر بسیار زیادی بر فرهنگ و ارتباطات اجتماعی جوامع دارد. در اینجا صنعت رسانه برای بررسی بهتر به چهار دسته به شرح زیر تقسیمشده که کارکردهای هوش مصنوعی در آنها موردبررسی قرار میگیرد.
- عمومی
- تلویزیون و رادیو
- اخبار
- رسانههای اجتماعی
کاربردهای عمومی هوش مصنوعی در رسانه
کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه دامنه گستردهای را شامل میشود. برخی از این کاربردها بهصورت عمومی در تمام دستههای این صنعت، مشترک هستند که در ادامه به تشریح آنها پرداختهشده است.
- تعامل با مخاطب
- بهینهسازی پیام
- مدیریت محتوا
- تولید محتوا
- درک مخاطب
- خودکارسازی فعالیتها
در ادامه هر یک از کارکردهای هوش مصنوعی در این دسته شرح دادهشده است.
بهبود تعامل با مخاطب به کمک هوش مصنوعی
در این بخش سعی بر آن است که تعامل با مخاطب به سطح بالایی برسد تا عرضهکنندگان محتوا بتوانند نیازها و احساسات لحظهای مخاطبان را متوجه شوند و با استفاده از این اطلاعات، بهترین ارتباط را با مخاطبان خود برقرار کنند. برای رسانهها این نکته مهم است که بتوانند مخاطبان خود را در طول زمان حفظ کنند. بدین منظور نیاز به برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان حس میشود. هوش مصنوعی باقابلیتهایی که میتواند در چتباتها فراهم کند، این چالش را در بخش رسانه تا حد قابل قبولی رفع کرده است.
بهینهسازی محتوا
در هر محتوای تولیدی، یک پیام از سمت سازندگان و تولیدکنندگان محتوا نهفته است. هوش مصنوعی با دستهبندی و طبقهبندی دادههایی که از روشهای مختلف از مخاطبان جمعآوری میکند، این قدرت را به سازندگان محتوا میدهد که پیامهای موردنظر خود را از طریق درک مخاطبان، شخصیسازی نمایند.
مدیریت محتوا
فعالان صنعت رسانه در بخشهای مختلف با انواع محتوا (متن، صوت، تصویر و ویدئو) روبهرو هستند. این محتواها در هر ساعت از شبانهروز افزایشیافته و سبب سختتر شدن دستهبندی و برچسبزنی آنها میشود. نیاز به نظارت بر این طبقهبندی و دستهبندی در صنعت رسانه بسیار مهم است؛ لذا نمیتوان بهسادگی از کنار مدیریت محتوا در این صنعت گذشت. هوش مصنوعی باعث کاهش حجم کار، جلوگیری از انجام کار تکراری و مدیریت محتوای دقیق و سریع میشود.
تولید محتوا
همانطور که در بخشهای قبل نیز اشاره کردیم کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه بسیار زیاد است، در این بخش به تولید محتوا پرداختهشده است که محتوا میتواند متنی، صوتی و یا تصویری باشد و هوش مصنوعی نهتنها در مدیریت این محتواها میتواند کمک کند بلکه در ساخت و ایجاد این محتواها نیز بهواسطه قابلیتهایی که دارد، مؤثر خواهد بود. این محتواها میتوانند در بخشهای مختلف حوزه رسانه مانند اخبار، پیشنمایش فیلم و یا تهیه کتاب و مجلات استفاده شوند.
درک مخاطب
برای شرکتهای رسانهای که مخاطبان گسترده و متنوعی دارند، بسیار مهم است که بتوانند احساسات و عواطف آنها را درک کنند. مخاطبان رسانهای با توجه به معیارهایی از قبیل سن، جنسیت، فرهنگ، کشور، دین و مذهب، شرایط جغرافیایی، شرایط محیطی و عوامل روانشناختی میتوانند سلایق و نیازهای متفاوتی داشته باشند. شرکتهای رسانهای در دستهبندی مخاطبان با حجم بسیار بزرگی از اطلاعات مواجه هستند که این امر، طبقهبندی و دستهبندی آنها را توسط انسان تقریباً غیرممکن میکند؛ اما هوش مصنوعی با ابزارهای خود و بررسی علاقهمندیهای افراد به کمک دستاندرکاران صنعت رسانه میآید. درک مخاطب به شرکتهای تولیدکننده محتوا کمک میکند که برای آینده کاری خود برنامهریزی مناسبی داشته باشند. نتفیلیکس یکی از سایتهایی است که با کمک هوش مصنوعی و با بررسی فیلمهایی که افراد قبلاً در این سایت مشاهده کردهاند و تجزیهوتحلیل اطلاعات سایر مخاطبان باسلیقه مشابه، فیلمهایی را برای بازدید بعدی از سایت، به مخاطب پیشنهاد میدهد.
خودکارسازی فعالیتها
در بخشهایی از صنعت رسانه برخی فعالیتها مانند پیگیری اخبار و دستهبندی آنها و یا زمانبندی برنامههای تلویزیون و رادیو باید هرروز و بهصورت مداوم انجام شود. این فعالیتها مهم و غیرقابلچشمپوشی میباشند و از طرفی انجام روزمره و مکرر آنها برای افراد، کسالتبار، خستهکننده و همراه با خطاست. این فعالیتها میتوانند توسط هوش مصنوعی انجام شوند و افراد زمان خود را بر روی کارهایی بااهمیت بالاتر، متمرکز کنند.
کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه در دسته رادیو و تلویزیون
سالهای زیادی است که مردم از رادیو و تلویزیون بهعنوان یک شبکه اطلاعرسانی و سرگرمی استفاده میکنند. تغییر تکنولوژی، بهخصوص حضور هوش مصنوعی در سالهای اخیر، تحولات بسیار عظیمی را در این دسته ایجاد کرده است. ازجمله کارکردهای هوش مصنوعی در دسته تلویزیون و رادیو میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- رادیو و تلویزیونهای هوشمند
- ایفای نقش در رادیو و تلویزیون توسط رباتهای هوشمند
- ارزیابی برنامهها
- زمانبندی برنامهها
در ادامه به تشریح موارد بالا پرداختهشده است.
رادیو و تلویزیونهای هوشمند
هوش مصنوعی میتواند رادیو و تلویزیون منازل را به برنامههایی مانند الکسا، اکودات و گوگل متصل کند و سپس با بهرهگیری از این دستیارها، افراد قادر خواهند بود فعالیتهایی چون تغییر کانالها و میزان صدا، جلو و عقب زدن برنامهها و یا حتی خاموش و روشن کردن رادیو و تلویزیون را به کمک صدای خود و با بیان درخواستشان، از طریق این اپلیکیشنها انجام دهند.
ایفای نقش در رادیو و تلویزیون توسط رباتها
استفاده از رباتهای هوشمند در برنامههای رادیویی و تلویزیونی بهعنوان مجری و بازیگر، دیگر تعجبی ندارد. به کمک فناوری هوش مصنوعی و با بهکارگیری ابزارهای آن، متخصصان این حوزه در سالهای اخیر موفق به ساخت رباتهایی شدند که میتوانند بهجای انسانها در برنامههای رادیویی و تلویزیونی ایفای نقش کنند.
ارزیابی برنامهها
برای مدیران شبکههای مختلف، یکی از عوامل برنامهریزی برای ساخت برنامههای آینده، بازخورد افراد از برنامههای گذشته و یا در حال پخش است. هر چه این ارزیابیها در مقیاس بزرگتر و دورههای زمانی بیشتری صورت گیرد، نتیجه بهدستآمده، قابلیت اطمینان بیشتری دارد. سرویسهای ابری و فناوری دادهکاوی این امکان را ایجاد میکند تا با سرعت و دقت زیاد بتوان این ارزیابیها را انجام داد.
جدول زمانبندی برنامهها
تعداد و نوع شنوندگان و مخاطبان برنامههای رادیویی و تلویزیونی به لحاظ سن، جنسیت، علاقهمندی و نیاز به برنامههای گوناگون در ساعات مختلف شبانهروز بسیار متفاوت است. ازاینرو محققین توانستهاند با کمک گرفتن از کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه برنامههای رادیو و تلویزیون را بر اساس نوع مخاطب و ویژگیهای هر دسته برنامهریزی کنند و پخش برنامهها را به صورتی تهیه کنند که افزایش رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد.
کاربردهای هوش مصنوعی در اخبار
هوش مصنوعی در رسانههای خبری، شیوههای نوینی برای سرعت بخشیدن به کارها و فرآیندها ارائه میدهد. فرآیندهای تکراری و خستهکننده در این گروه بسیار به چشم میخورد. همچنین حجم دادهها و اطلاعاتی که باید بهصورت مداوم در تمام ساعات شبانهروز، بهروزرسانی شوند، بسیار زیاد است. این پیچیدگی فرآیند و تحلیل اطلاعات در دنیای امروز از کنترل انسان خارجشده است؛ لذا هوش مصنوعی سبب سادهسازی فرآیندها، بالا بردن دقت و سرعت در انجام کارها و کاهش هزینهها میگردد. به طور کلی، برخی از کارکردهای هوش مصنوعی در رسانه و در دسته اخبار را میتوان به شرح ذیل بیان نمود:
- سرعت بخشیدن به جستجوی اخبار
- جمعآوری و برچسبزنی دادهها
- ردیابی اخبار جدید
- کشف اخبار جعلی
- تهیه گزارش خبری
- شخصیسازی در اطلاعرسانی اخبار
در ادامه به تشریح کارکردهای هوش مصنوعی در اخبار پرداختهشده است.
سرعت بخشیدن به جستجوی اخبار
با حضور رسانههای اجتماعی و گسترش سیستمهای اطلاعرسانی، حجم دادهها و اطلاعات در روز چندین برابر شده است. برای افراد پیدا کردن یک خبر موثق از منبع اطلاعاتی درست گاهی ساعتها زمان میبرد که این برای دنیای پرمشغله انسان امروزی، اصلاً مطلوب نیست. هوش مصنوعی در اینجا به کمک انسان میآید تا با ابزارهای خود فرآیند جستجوی اخبار را در میان انبوه اطلاعات انجام دهد و سبب صرفهجویی در وقت گردد.
چتباتهایی در این حوزه نیز وجود دارند که میتوان از طریق متن، صوت و یا تصویر از آنها خواست تا اخبار موردنظر را جستجو و در اختیار خوانندگان قرار دهند.
جمعآوری اطلاعات و برچسبزنی دادهها
یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه در گروه اخبار، مربوط به طبقهبندی دادههاست. هوش مصنوعی توانایی درک متن، صوت، تصویر و ویدئو را دارد و میتواند اخبار ورودی جدید را تجزیهوتحلیل کند و به آنها برچسب مناسب اختصاص دهد. این توانمندی هوش مصنوعی سبب کاهشِ قابلملاحظهای از فشار کاری خبرنگاران و روزنامهنگاران میشود و با حذف خطاهای انسانی، موجب افزایش دقت در عملکرد میگردد.
ردیابی اخبار جدید
یکی از وظایف مهم خبرنگاران و روزنامهنگاران، پیگیری اخبار جدید در حوزههای مختلفی مانند حوادث، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و هنری است. این فعالیت، بسیار زمانبر بوده و انرژی زیادی از افراد میگیرد. هوش مصنوعی میتواند این کار را انجام داده و وقت آزاد بیشتری را در اختیار خبرنگاران و روزنامهنگاران قرار دهد تا بر روی کارهای مهمتر تمرکز کنند.
کشف اخبار جعلی
نمیتوان از کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه صحبت کرد و به بررسی توانایی این فناوری در کشف اخبار جعلی نپرداخت. اخبار و اطلاعات این روزها از هزاران منبع به دست مخاطب میرسد و این بسیار حائز اهمیت است که بتوان صحت خبر را تشخیص داد. کارشناسان هوش مصنوعی در سالهای اخیر موفق شدهاند به کمک یک الگوریتم یادگیری ماشین، الگوهای کلمهای را دنبال و از این طریق اخبار جعلی و واقعی را از هم متمایز کنند.
تهیه گزارش خبری
فناوری هوش مصنوعی میتواند بر مبنای تحلیل دادهها و اطلاعات، گزارش خبری تولید کند. بهتازگی نرمافزارهایی توسعه دادهشده که رسانههای اجتماعی و ترندهایی که کاربران جستجو میکنند، موقعیت جغرافیایی دادهها و سایر سیگنالهای دیجیتالی را پیدا و بررسی میکنند تا بهصورت خودکار و لحظهای بهروزترین و تازهترین اخبار را تولید کنند. نرمافزارهای دیگری نیز در سالهای اخیر تهیهشدهاند که با بهکارگیری بینایی ماشین و پردازش گفتار میتوانند در زمان وقوع رویدادهای خاصی مانند مسابقات المپیک، گزارش لحظهبهلحظه، آماده و منتشر کنند.
همچنین در این حوزه رباتهایی نیز ساختهشدهاند که میتوانند با افراد مصاحبه و گزارش خبری آن را تهیه کنند.
شخصیسازی اطلاعرسانی اخبار
موضوعات خبری، بسیار متنوع هستند و افراد، علاقهمند به پیگیری تمام آنها نیستند. فرض کنید شخصی علاقهمند به اخبار ورزشی است؛ اما در صفحه اول نرمافزارهای خبری، اخبار اقتصادی نشان داده شود. این موضوع، مطلوب کاربران نیست؛ چراکه افراد ترجیح میدهند تا موضوعات موردعلاقه خود را مشاهده و دنبال نمایند. هماکنون نرمافزارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی توسط کارشناسان تهیهشده است که میتوانند بر اساس علاقهمندی افراد، اخبار و اطلاعات را از منابع خبری موثق در سراسر دنیا گردآوری و در صفحه خبری کاربران قرار دهند.
کاربردهای هوش مصنوعی در سایتها و رسانههای اجتماعی
امروزه سایتها و رسانههای اجتماعی به یکی از اصلیترین مراجع برای انتشار محتوای اخبار، دیدگاهها و بیان عقاید و اهداف در خصوص رویدادها، سیاستها، خدمات و محصولات تبدیلشدهاند. در سالهای اخیر، حضور هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی بسیار پررنگتر شده و توانسته مزایای بیشماری را برای افراد ازجمله تأثیرگذاری بیشتر و آمارگیری راحتتر از اطلاعات رقم بزند. برخی از کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه در دسته سایتها و رسانههای اجتماعی به شرح زیر است:
- شناسایی تصویر در سایتها و رسانههای اجتماعی
- ردیابی ویژگیهای ظاهری و اعمال فیلتر بر روی تصاویر
- تشخیص محتوای نامناسب
- دستهبندی کاربران و توصیه محتوا به آنها
- ارائه توصیههای شغلی
- ارسال پست و پیام شخصیسازیشده
- چتباتهای گفتگو
- مدیریت صفحه کاربری
در ادامه، هر یک از کارکردهای هوش مصنوعی در این دسته شرح داده میشود.
شناسایی تصویر در سایتها و رسانههای اجتماعی
سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی مملو از عکسها و ویدئوهای به اشتراک گذاشتهشده توسط کاربران است. پیدا کردن عکس از فرد، آرم و یا لوگوی خاصی در میان انبوه دادهها بهصورت دستی غیرممکن است. هوش مصنوعی با بهرهگیری از الگوریتمهای مختلف و با کمک بینایی ماشین به رسانههای اجتماعی کمک میکند تا در زمان به اشتراکگذاری هر محتوای تصویری و ویدئویی، آن را پردازش و چهرهها یا علائم خاص را در آن شناسایی نمایند.
ردیابی ویژگیهای ظاهری و اعمال فیلتر بر روی تصاویر
در هرلحظه، افراد زیادی از سراسر دنیا تصاویر و ویدئوهایی را در رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارند. همین امر سبب افزایش محبوبیت نرمافزارهای عکسبرداری باقابلیت اعمال فیلترهای گوناگون شده است. بهعنوانمثال، نرمافزار اسنپ چت با بهرهگیری از هوش مصنوعی در زمان عکسبرداری ویژگیهای ظاهری افراد را درک و متناسب با صورت کاربران فیلترهای خاصی را پیشنهاد میدهد. سپس با انتخاب نوع فیلتر توسط کاربران، آن را بر روی تصاویر افراد اعمال میکند.
تشخیص محتوای نامناسب
یک چالش بزرگ در سایتها و رسانههای اجتماعی، محتواهای غیراخلاقی، خشن و همچنین عدم رعایت حق کپیرایت است. هوش مصنوعی جهت بهبود تجربه کاربران در این بخش نیز ورود پیداکرده است. این فناوری با کمک گرفتن از قابلیتهای بینایی ماشین، پردازش گفتار، پردازش زبان طبیعی و دادهکاوی موفق به کشف محتواهای نامناسب شده است. رسانههایی که از این قابلیت هوش مصنوعی استفاده میکنند میتوانند محتوای نامناسب را حذف و یا قبل از مشاهده آن به کاربر هشدار دهند.
دستهبندی کاربران و توصیه محتوا به آنها
امروزه از سایتها و رسانههای اجتماعی، تنها برای گفتگو و به اشتراکگذاری تصاویر یا ویدئوهای شخصی استفاده نمیشود؛ بلکه افراد از طریق این رسانهها میتوانند کسب درآمد کنند و کسبوکار خود را ارتقا بخشند. در سالهای اخیر دارندگان سایتها و رسانههای اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک و نتفیلیکس با استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه و همچنین با کمک گرفتن از یک الگوریتم هوش مصنوعی میان افراد با توجه به جستجوهای گذشته و افراد دنبال کننده، ارتباط برقرار کرده و بر مبنای این ارتباطات، کاربران خود را دستهبندی میکنند. سپس از این دستهبندیها در ارائه محتوا، تبلیغات و پیشنهادهای آینده به کاربران استفاده مینمایند.
ارائه توصیههای شغلی
ارتباط بین مشاغل و افراد جویای کار، دغدغه جدیدی نیست. سالهاست که در سراسر دنیا، کسبوکارها برای پیدا کردن نیروی کار مناسب و یا افراد برای یافتن شغل متناسب با نیاز و شخصیت خود از شرکتهای کاریابی کمک میگیرند. بهعنوانمثال؛ در این زمینه میتوان به رسانه اجتماعی لینکدین که با بهرهگیری از هوش مصنوعی به برقراری رابطه بین افراد، صنعت و کسبوکارها پرداخته و به افراد با توجه به اطلاعاتی که ثبت کردهاند، توصیههای شغلی مناسب با تحصیلات، سابقه کاری و محل زندگی آنها ارائه میدهد.
ارسال پست و پیام شخصیسازیشده
اگر در زمان ارسال یک پیام بتوان آن را برای هر فرد، شخصیسازی کرد، احساس رضایت و تأثیرگذاری پیام تا حد زیادی افزایش مییابد. انجام این کار بهصورت دستی، زمانبر بوده و هزینه بسیار زیادی برای سازمانها و شرکتها به همراه دارد. هوش مصنوعی با بهرهگیری از یک الگوریتم یادگیری ماشینی میتواند یک پیام را در کمترین زمان برای میلیونها کاربر، شخصیسازی و ارسال نماید.
چتباتهای گفتگو
در سالهای اخیر چتباتها محبوبیت بسیار زیادی پیداکردهاند. چتباتها قابلیت گفتگو و پاسخ به سؤالات را دارند؛ لذا برای تمام صنایع میتوان از آنها بهرهمند شد. در بحث رسانههای اجتماعی نیز چتباتهایی طراحیشدهاند که شما مانند یک دوست میتوانید با آنها صحبت و درد دل کنید. آنها طراحیشدهاند تا مانند انسان به عواطف و احساسات شما پاسخ دهند. در این چتباتها میتوان سن، جنسیت و اسم دلخواهی را برای این دوست مجازی انتخاب کرد و با آن به گفتگو پرداخت. “رپلیکا” یک نمونه از این چتباتهاست.
مدیریت صفحه کاربری
شاید یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین کاربردهای هوش مصنوعی در سایتها و رسانههای اجتماعی، مدیریت آنها باشد. هوش مصنوعی در برنامهریزی برای مدیریت محتوا در سایتها و رسانههای اجتماعی، یک دستیار قابلاعتماد است. افراد با بهرهگیری از هوش مصنوعی در خصوص هر پست و پیام به اشتراک گذاشتهشده، اطلاعاتی از قبیل تعداد بازدیدها و ساعات بیشترین بازدید را متوجه میشوند و بر اساس این اطلاعات، صفحه شخصی یا کاری خود را مدیریت میکنند.
برخی از محصولات کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه در دستههای مختلف
ردیف | نام محصول/ خدمت | نام شرکت | نوع محصول | نوع ارائه | دسته | کارکرد |
1 | Meson | Netflix | نرمافزاری | API | عمومی | درک مخاطب |
2 | JUMP Predictions | Jump data driven intelligence | نرمافزاری | سرویس ابری | عمومی | درک مخاطب |
3 | second spectrum | second spectrum | نرمافزاری | ویندوزی | عمومی | تعامل با مخاطب |
4 | Studio | well said | نرمافزاری | ویندوزی | عمومی | تولید محتوا |
5 | Xpress Media | Graphiq company | نرمافزار | API | عمومی | تولید محتوا |
6 | DeepAudience™ Analysis for TV | Vault AI | نرمافزار | سرویس ابری | رادیو و تلویزیون | ارزیابی برنامهها |
7 | AI TV | TLC | سختافزار | گجت | رادیو و تلویزیون | رادیو و تلویزیونهای هوشمند |
ردیف | نام محصول/ خدمت | نام شرکت | نوع محصول | نوع ارائه | دسته | کارکرد |
8 | Protecting The Future | AI Foundation | نرمافزاری | سرویس ابری | اخبار | کشف اخبار جعلی |
9 | News Bot | News Bot | نرمافزاری | سامانه ابری | اخبار | سرعت بخشیدن به جستجوی اخبار |
10 | game changer | game changer | نرمافزاری | اپلیکیشن | اخبار | شخصیسازی در اطلاعرسانی اخبار |
11 | Knowledge Map | washington post | نرمافزار | API | اخبار | شخصیسازی در اطلاعرسانی اخبار |
12 | replika | replika | نرمافزاری | اپلیکیشن | سایتها و رسانههای اجتماعی | چتباتهای گفتگو |
13 | JUMP for Video Streaming | Jump data driven intelligence | نرمافزاری | سرویس ابری | سایتها و رسانههای اجتماعی | دستهبندی کاربران و توصیه محتوا به آنها |
14 | Microsoft Corporation | نرمافزاری | اپلیکیشن | سایتها و رسانههای اجتماعی | ارائه توصیههای شغلی | |
ردیف | نام محصول/ خدمت | نام شرکت | نوع محصول | نوع ارائه | دسته | کارکرد |
15 | face book | نرمافزار | اپلیکیشن | سایتها و رسانههای اجتماعی | تشخیص محتوای نامناسب ردیابی ویژگیهای ظاهری و اعمال فیلتر دستهبندی کاربران و توصیه محتوا به آنها مدیریت صفحه کاربری |